Wat is het plan en waarom?

Naast mijn activiteiten als zelfstandig ondernemer heb ik de ambitie om vanuit het bedrijf KeepOnChallenging in samenwerking met zakenrelaties een Business Cycling netwerk op te zetten. Deze zakenrelaties hebben kijk op het opzetten van netwerkplatforms en weten als geen ander wat daar voor nodig is. Het Buzzy Wheels* netwerk is primair gericht op ondernemers met passie voor wielrennen die op een ‘andere’ manier willen netwerken dan via gesprekken op de golfbaan, seminars, congressen en vakgerichte beurzen.

Door de jaren heen heb ik deze opzet goed zien werken en tevens gezien dat de toegevoegde waarde hoog is. Het resulteert veelal niet in ‘een keer’ met elkaar fietsen maar ik heb er ook meerdere vormen van samenwerking en zakendoen uit naar voren kunnen komen.

In de provincies Drenthe, Groningen en Brabant zijn al Business Cycling netwerken met succes opgezet in de meeste gevallen ondersteund door de Provincies en diverse sponsoren.

racefiets-onderdelen

Hoe werkt het?

Het is ongelofelijk om te zien dat mensen die in de werkweek op een managementpositie acteren compleet veranderen als zij op de racefiets zitten. Je praat gemakkelijker met degene die naast je fiets, wielrennen kent een breed scala aan gespreksonderwerpen en samen de Cauberg oprijden schept een band. Begin een gesprek over fietsmerken, materialen, voeding en trainingen en je hebt een serieus gesprek wat leidt tot meer.

Het effect wat we gaan behalen met Buzzy Wheels is het creëren van een netwerk van mensen die 5 keer per jaar op de laatste vrijdagmiddag van de maand hun agenda vrijhouden voor een interessant en afwisselend middag/avond programma.

Doelstelling is, op diverse gebieden toegevoegde waarden te leveren. We denken hierbij aan het uitnodigen van sprekers zowel uit het zakenleven als vanuit de wielrennerij. Wanneer gewenst ruimte geven aan deelnemers om zichzelf en hun bedrijf te profileren. En daarnaast onderwerpen in te brengen over o.a. innovatie en duurzaamheid. Fietsen staat centraal maar tijd voor enige diepgang via presentaties en interessante lezingen zal zeker onderdeel uitmaken van het programma.

Waar staan we nu in het proces?

Met een groep mensen zijn we nu 1) een pakkende naam aan het bedenken die aanspreekt, 2) we zijn een businesscase aan het maken om een attractief programma op te zetten 3) vast te stellen wat de jaarlijks terugkerende kosten zijn en als laatste kijken we welke sponsoren willen gaan participeren. Qua sponsoren denken we aan fietskleding en leveranciers van kleding en accessoires. De beoogde doelgroep heeft over het algemeen financiële middelen en de trend is dat gebruik van moderne kleding en accessoires populair is.

Doelstelling is dat we in het voorjaar van 2017 gaan starten en binnenkort starten we met de social mediacampagne.

Wat voor naam gaan we het Business Cycling netwerk geven?

Wat is nu een pakkende naam voor een netwerk als bovenstaand is beschreven. Inmiddels hebben we al diverse name de revue laten passeren als BizzVelo, Cycling Elastic, The Cycling Compagnie etc.

In deze blog is de naam Buzzy Wheels als laatste genoemde creatie meegenomen maar we zoeken nog naar een paar alternatieven om straks een definitieve keuze te maken.

Oproep aan alle lezers van deze blog is:
  • Heb je een pakkende naam die de lading dekt laat het mij dan weten
  • Heb je interesse in deelname aan het netwerk of wil je meedenken aan het opzetten van de organisatie en programma laat dat ook even weten.
  • Stuur je bericht naar: alfred.dejong@keeponchallenging.nl
Blog serie

Via een regelmatig terugkerende blog ga ik mijn plannen en behaalde resultaten delen met de lezers en wellicht kan ik daarmee nieuwe ondernemers inspireren, binden en boeien.